english
אודות הגיל - גיל ההתבגרות
שעת סיפור
גיל ההתבגרות שאלות ותשובות
גיל ההתבגרות - מאמרים
חנות
פורום
חפש לפי נושא: חפש מאמרים המכילים את המילה\מילים:

מאמרים על קשר הורים וילדים בגיל ההתבגרות

גיל ההתבגרות הוא תקופה מרתקת, המהווה גשר בין הילדות לבגרות.  הורגלנו לחשוב שלגיל ההתבגרות מאפיינים משלו, אך למעשה, תקופה זו שוזרת בתוכה ילדותיות ובגרות זו בזו, בזמן שהילדים מתבגרים ומפתחים דעות, מחשבות, מטרות, כוונות, שאיפות וחלומות משל עצמם.  תמיכת ההורים בגיל ההתבגרות חיונית, על כן חשוב להבין לעומק את התהליכים המתרחשים בקרב מתבגרים.


חדרו של מתבגר – פרטיות או סכנה? / שושנה הימן
דברים רבים מתרחשים בתוך אדם שחוצה את הגשר בין ילדות לבגרות. כאשר ההורים מבינים ומכבדים את התהליך הזה, הם מפנים בכך מקום לילדם לצמוח לבשלות בוגרת
הורים כמנהיגים / שושנה הימן

איך אנחנו כהורים מנחים את ילדינו המתבגרים והופכים אותם למבוגרים אחראים.

ציונים גרועים / ליז קרוקר
ליז קרוקר, יועצת הורות ממכון ניופלד כותבת על שיפור בציונים בזכות יכולתם של ההורים להיות זמינים לילדיהם.
גיל ההתבגרות - לראות את המטרה הסופית / פמלה וייט
בגיל ההתבגרות אנו עלולים לשכוח את המטרה הסופית בגידול ילדים ולהכנס לפינות המקשיחות את הלב משני הצדדים. במאמר הבא - דרכים לראות את המטרה הסופית ולהשתחרר מהצורך להוכיח את ילדינו בגיל ההתבגרות.
מיניות בגיל ההתבגרות / שושנה הימן
תקופת ההתבגרות היא העת להפוך ליצור מיני, העת בה מתפתחת מיניות.  למתבגרים יש מודעות חדשה של עצמם והמגע עצמו הופך למיני. לפעמים הדרך היחידה שמתבגרים יכולים לחוות מגע וקירבה היא באמצעות אינטראקציה מינית, שעה שעדיין לא פיתחו את היכולת לקשר עמוק.
כוחה של מילה / אורית יוסף

כוחה של מילה - להצמיח או לבלום. איך אנחנו כהורים יכולים ליצור ביטחון עצמי ומטיבציה פנימית אצל ילדינו המתבגרים ואיך במילה אחת אנחנו יכולים להרוס הכל.

אחריות הורית / שושנה הימן
אחריות הורית, איפה הגבולות? כמה הורים באמת צריכים להתערב בשביל לשמור על חייהם התקינים של ילדיהם?
חינוך מהלב בבית הספר / שושנה הימן
כאשר בתי-ספר מתמקדים בתחומים של סיפוק דרישות תוכנית הלימודים והערכת הישגי התלמידים, הילדים מוכנסים ללחץ רב. אם נוסיף למשוואה בעיות כלשהן שהילד עלול לחוות בבית או מצב שבו הילד ממילא משועמם ואינו מגלה עניין בלימודים, הרי לפנינו מתכון לכישלון.
אסטרטגיות היקשרות בבית הספר - מאמר מפורט
קריסטי ברגין ודייויד ברגין
גיל ההתבגרות / גבי עומר
הגעתי למסקנה שהמיקסר הזה שנקרא עולם מתפתח בעיקר חומרית מאוד מהר....הרבה יותר מדי מהר אולי , ואז הגעתי למסקנה ש...רגע רגע גם הנוער, אולי בעיקר הוא – נמצא שם בתוך השינוי האין סופי המהיר הזה . ואנחנו, המבוגרים, עדיין מודדים אותו במדדים של יותר מארבעים שנה אחורה.....כאילו אנחנו עדיין בשנות השבעים .
המפתח ללבו של ילד - ריקוד האיסוף / שושנה הימן

ריקוד האיסוף אינו סודי. זהו ריקוד עתיק בכל התרבויות, המקשר אנשים בכל הזמנים. תמיד ידענו בצורה אינטואיטיבית ורקדנו את הריקוד עם אלה שהיו יקרים לנו, ללא מחשבה נוספת. אנו רוקדים את הריקוד הזה כמה שניות פה וכמה שניות שם, במשך כל היום. מעולם לא היינו צריכים להיות מודעים לריקוד – כלומר, עד עכשיו.

רגעים של חיבור / דרלין דניס-פריסק

כולנו שמענו מן הסתם את המונח "זמן איכות" בקשר להורוּת, כגון: נסו לבלות זמן איכות עם ילדכם.

כיועצת ילדים ונוער, חשתי תמיד אי-נוחות מסוימת מהמושג הזה משום שחששתי שיש לו השלכות מטעות. בחיינו הטרודים, כאשר זמן הוא לעתים קרובות יקר מאוד, ניסיון להקצות או לתכנן את מה שנראה בעינינו 'זמן איכות' עשוי להיראות כרעיון גדול, מלבד דבר אחד: האם הילד פתוח לתוכניות שלנו?

נשירה מבית הספר בקרב בנים / שושנה הימן

החוקרים הגיעו למסקנה שהאסטרטגיות שמשתמשים בהן להגברת התמריצים ללמידה אינן יעילות בהנעת התלמידים. הם מודאגים במיוחד מההישגים הדלים של הנערים, אשר בכל הכיתות ובכל קטגוריה דמוגרפית גוררים כלפי מטה את הממוצע של כלל התלמידים. הנערים מהווים, כמו-כן, את רוב הנושרים מבתי-הספר.

פלאפון לילד? מתבגרים וטכנולוגיה / דרלין דניס-פריסקה
בימים אלה, הטכנולוגיה מתקדמת בצעדים כה מהירים עד שכמעט לא נותר לנו זמן לפתח תרבות נאותה ובריאה של שימוש בה על-ידי ילדים. למרבה הצער, אנו רואים דוגמאות רבות של ילדים המקבלים יד חופשית בגישה לטכנולוגיה, תוך פיקוח מזערי וללא חוקים ושגרות.
מתבגרים, אלכוהול וסמים / שושנה הימן
המחקר מצביע על כך שיחסי הורה-ילד כאלה יש בכוחם "לעורר התפתחות בריאה בתקופת ההתבגרות" העשויה להוביל לסיכון נמוך יותר של בעיות התמכרות לחומרים ממכרים.
ארוחות משפחתיות - שריון המגן של ילדינו / שושנה הימן

בפרוס תקופת החגים, מראש השנה דרך סוכות ושמחת תורה, אנו נסחפים במערבולת פעילות סביב הכנת הארוחות החגיגיות למשפחותינו.  מעניין לציין, שמתרבות העדויות המדעיות המצביעות על כך שכאשר המשפחות סועדות יחדיו את ארוחותיהן בקביעות, הקשרים המשפחתיים מוגנים ואף נודעת לכך השפעה חיובית על התפתחותם השכלית של הילדים.

לחבק את הצבר העוקצני / שושנה הימן
בגיל ההתבגרות קיימת התרחקות , אבל עלינו להבין שהם זקוקים לנו באותה מידה ואף יותר
לבבות פתוחים - פותחים את השיח / שושנה הימן

ילדים ומתבגרים אינם נוטים לחלוק איתנו את מחשבותיהם ורגשותיהם.
עלינו לטפח את היחסים ולהקל על הילדים ,בכל הגילים, להעניק לנו את לבבותיהם ולהוות גישור על פערי ההיפרדות הנגרמים על-ידי נסיבות החיים וכמו כן, על ידי התנהגותו שלהילד ושידוך למבוגרים אחרים שאנו רואים כמתאימים.
 

לצמוח לצניעות / שושנה הימן
כשלמדה באולפנא, מאיה אהבה ללבוש שארוולים מחוץ לבית-הספר. הם איפשרו לה תנועה נוחה ונראו לה בהחלט צנועים. אבל כשסיימה את לימודיה בכיתה י"ב, החליטה ללבוש רק חצאיות. מה מוביל אותה להתחשב בדבר לבוש צנוע, התנהגות צנועה ומה היא משדרת לאחרים?

 

שיקולים לפני שהילד הולך לפנימייה/ שושנה הימן
לפעמים, הורים המתקשים להתמודד עם ילדיהם המתבגרים, חושבים ששליחתם לפנימייה תפתור אותם מאחריות לחינוכם 
ניסיונות התאבדות של בני נוער - כיצד נגן על ילדינו?! / שושנה הימן
"אין לי סיבה לחיות. אם כך צריכים להיראות חיי, אעדיף לא להמשיך בהם..."
הליצן הוא לפעמים רציני / שושנה הימן
הליצן, האסטרונאוט, הפטפטן, המקטר, הבלגניסט (וסטריאוטיפים רבים אחרים) – כולם מופיעים במשפחותינו ובכיתות בתי-הספר שלנו. אלה הטיפוסים שיכולים להפריע, להרגיז, לתסכל ולהכעיס כיוון שהם פוגעים בסדר-היום ובתכניות שלנו. אנו משוכנעים שהם כאלה תמיד. הם מדאיגים אותנו, "מה יהיה איתו?!" אנו תוהים האם הם נולדו כאלה ואם נועדו להישאר כאלה לעד.
הדבר הקרוב ביותר לנוסחה בטוחה להשגת השפעה על עתיד ילדיכם/שושנה הימן
ביקרתי חברה בבית-החולים לאחר לידה, ובעת ששוחחנו על תינוקה החדש, שמענו את האם שחלקה עימה את החדר אומרת לתינוק שילדה, "בבקשה, בבקשה, אל תהיה 'מתנגד'!" חשוב היה לה שבנה יהיה חסיד כמו כל משפחתה. רבים מאיתנו יכולים להבין את דאגתה כיצד יתפתח בנה בעתיד. האם ילדינו יקבלו את הערכים והאידיאלים שאנחנו רוצים להקנות להם? האם יילכו בעקבותינו? האם יהיו נאמנים לאורח החיים של משפחתנו?
הנחיית ילדים בעידן הדיגיטלי /שושנה הימן
המכשירים הדיגיטליים נותנים בידי ילדינו את היכולת לתקשר ביניהם יותר מאי-פעם. לילדים יש גישה ללא-תקדים לזרם קבוע של חברים, מידע ובידור ונראה שיש להם שליטה מפליאה על עולם דיגיטלי זה. האתגר שניצב לפני ההורים הוא למצוא דרכים להשגיח ולפקח על האינטראקציות והפעילויות של ילדיהם ברשת. אתגר זה מתנגש במישרין בתופעה של מוכוונות חברים.


מטרת לייף סנטר היא לתת לכם כהורים ואנשי מקצוע את ההזדמנות לבנות קשרים איתנים ועמוקים עם ילדיכם. קשרים שישנו את אווירת ביתכם, כתתכם ויהפכו את מכלול חווית החינוך לחיובי ומהנה. על מנת לראות כיצד תוכלו לממש את הפוטנציאל שלכם כהורים וכמחנכים, ולעזור לילדיכם לממש את הפוטנציאל האנושי שבם. לימדו על הקורסים שלנו להורים ולאנשי מקצוע.
18 - 12
שאל שאלתך